Pages

entry busuk

Tuesday, July 10, 2012

cerita facebook




kawan : Weh! Tolong ajar aku buat facebook boleh tak?

aku : Boleh. Ko dah ada depan komputer ke?

kawan : Dah. Aku dah ada email pun.

aku : Cantekk! Ok, skrg ko bukak browser firefox atau internet explorer.

kawan : Browser tu ape?...

aku : Laa. Ko klik menu start, lepas tu cari tulisan internet explorer.

kawan : Lepas tu?

aku : Kat kotak paling atas, ko type 'www.facebook.com’ pastu enter.

kawan : Oke! Lepas tu weh?

aku : Kalo dah keluar gambar, ko isi form pendaftaran sesuai yg ada.

kawan : Isi yang mana weh? Takde pape pun kat page ni.

aku : Takkan la takde pape? Kat page tu tulis apa?

kawan : Paling atas cuma ada tulisan ‘the page cannot be displayed’.

aku : Oh! Ko salah tulis dari awal tu.

kawan : Betul la aku type, www.facebook.com.

aku : Hmmmm, mungkin connection internet ko mati kot.

kawan : Eh? Kene ada internet ye? Rumah aku takde internet

aku : Cisss. Senget! Jari aku sampai lebam kasi tau ko. Rupenye rumah ko takde internet.

kawan : Hehe. Takpe la. Nanti kalau aku pergi cyber cafe aku sms ko lagi ye. Thanks ye.

aku : Sokey bro, email ko ape weh?

kawan : www.taikocai@yahoo.com Ada kawan aku buatkan. Aku belum pernah buka lagi.

aku : Laa.. Mana ade email pakai ‘www’ kat depan. Alahaiii..

kawan : www tu ape weh?

aku : Waalaikumusalam Warahmatullahi Wabarakatuh


No comments:

Post a Comment

apa pendapat kamu?