Pages

entry busuk

Saturday, January 7, 2012

aku ada blog. kau ada?

apa itu blog? blog adalah apa yang korang tengah bukak ini lah. blog adalah....

screencapture
(click untuk baca, mesti baca tau..)


tenkiu MrWiki. tak paham jugak? blog ni sama konsepnya dengan diari harian. cuma beza dia diari korang tulis dalam buku, blog tulis dalam internet.


Contoh blog yang korang boleh gunakan secara percuma adalah blogspot, tumblr dan juga wordpress.. aku guna blogspot sebab bagi aku blogspot ni lagi mudah, lagi glemer, malah lagi menarik kottt.


selalunya, isi blog blog yang bertebaran di atas muka bumi ini adalah diisi dengan luahan seseorang, cinta, masakan, pelajaran, politik, gosip, sukan, seni, (eh,,dah 
banyak ni) dan lain lain lagi.


contoh blog2 yang boleh korang baca .tenkiu MrGoogle.


blog luahan ( ni blog artis, terbaik beb)






blog politik (nuar punya blog da...)






blog masak2 (nyummy3x)



blog sukan (aku selalu bukak)



blog sendiri2 (blog sape entah)



aku ni kira newbie la dalam dunia pem'blog'an ni. walaupun penulisan aku dalam blog tidak sehebat blog2 yang ada merata di serata dunia yang rata ini, tapi sekurang-kurangnya aku ada sesuatu medium yang boleh aku luahkan melalui penulisan. selain itu aku tulis blog untuk kepuasan diri sendiri. seronok beb. boring la selalu jadi tukang baca je. boleh la luahkan semua. idea aku lebih mencurah-curah melalui penulisan berbanding dengan percakapan. terima kasih kepada yang men'sapot' aku. sekian. assalamualaikum...


*aku ada blog. kau ada?

No comments:

Post a Comment

apa pendapat kamu?